Refleksja na 24 Czerwiec „DUCHOWE PRZEDSZKOLE”
„Prowadzimy jedynie duchowe przedszkole, w którym ludzie mają możliwość uporać się z piciem i znaleźć lepszy sposób na życie” (Jak to widzi Bill, str.95)

piątek, 2 marca 2018

POKÓJ DUSZY

"Są dwa stany pokoju duszy: jeden wyrasta z naturalnego zasiewu cnót, drugi zaś powstaje, gdy wycofują się demony. Pierwszemu towarzyszy pokora ze skruchą, łzy, bezgraniczne pragnienie Boga i niezmierna gorliwość w pracy. Drugiemu natomiast – próżna chwała wraz z pychą wskutek zniknięcia innych demonów, pociągające mnicha do upadku. Kto zatem strzeże granic tego pierwszego stanu, szybko spostrzeże wtargnięcie demonów."

// Ewagriusz z Pontu // Pisma ascetyczne, tom 1

Czyli co?
Jak przestałem pić i wydawało mi się, że było mi dobrze, to znaczy, że demony się wycofały, żebym stracił czujność? Chociaż tak naprawdę nie było mi dobrze, bo brakowało mi alkoholu... :-(
A jak zacząłem pracować nad sobą i było mi źle to demony mi przeszkadzały, tak?
Hmm...
Tak mi to wygląda, bo droga moja przez ostatnich parę lat była mozolna ze względu na moje stany psychotyczne powracające 2, 3 razy w roku....
Zaczęła się jazda lękowa po kroku 3 i uskutecznieniu modlitwy regularnej... 
Pół roku spokoju. Moje postanowienie, że chcę ratować małżeństwo i zaczęło się.
Ratunku szukałem u psychiatry za każdym razem, bo nie dawałem sobie rady z tym co produkowała moja głowa.